9 sep. 2013

"Hotdog"

Dessa älskar jag!
De är såå goda och enkla att laga. Dessa har min mamma lagat åt oss när vi var små, och jag lagar dem fortfarande. De passar utmärkt som mellanmål eller kvällsmål, de är säkert jättebra på t.ex. barnkalas också.

Ja så vad är detta då? Knackkorv med deg runt och kryddor inuti.


Hotdog


1 paket degplattor (8st)
1 paket knackkorv
gurksallad
senap
1 lök
(vitlök)
1 ägg till pensling

1. Tina upp degplattorna.
2. Kavla ut dem på längden och dela dem i mitten (på bredden)
3. Lägg gurksallad, senap och lök på degplattan (ca. ½-1tsk av allting/platta), lägg en korv ovanpå och rulla ihop.
4. Lägg på en plåt och pensla med ägg.
5. Grädda i ugnen på 200 grader i ca.15min eller tills de fått gyllenbrun färg.


Dessa går utmärkt att frysa! Smakerna kan man ju variera här efter eget tycke :)
Om ni har frågor angående receptet så fråga på, lite svårt att beskriva hur man skall göra men hoppas ni förstår vad jag menar :)


Ha det bra!
<3 Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar